Músics de Blanes
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Mostra de Rock de Blanes

5 participantes

Ir abajo

Mostra de Rock de Blanes Empty Mostra de Rock de Blanes

Missatge  Perro Perrú Dc Mar 11, 2009 8:38 pm

La primera Mostra de Rock de Blanes deu datar més o menys de l’any 1990 o 1991 i va ser impulsada per l’Ajuntament.
Es feia més o menys durant l’estiu, hi participaven 8 o 10 grups, comptàvem amb uns mitjans tècnics bastant decents per la època i als grups se’ls pagava una petita quantitat de diners.
Diferents escenaris van acollir aquest esdeveniment: el Port, El Poliesportiu (sí, sí... a dintre!) i el millor de tots el Passeig de Mar davant el monument a la sardana.
Així antigament la mostra de rock servia per dues coses: exhibir les propostes musicals del municipi, i subvencionar la feina d’aquests grups amb una petita quantitat econòmica. Val a dir que amb aquests diners els grups aprofitàvem per enregistrar un parell de temes en un estudi professional, per adquirir un equip de so o millorar els amplificadors o els pedals d’efectes.

Amb l’arribada de la primera edició de les Barraques es va proposar que la mostra es desenvolupés en aquest espai. Així s’aprofitaria perquè els grups tinguessin més públic, i a l’Ajuntament li servia per omplir de contingut les incipients barraques a un preu força assequible.
Això es va mantenir fins l’edició 2006, on els grups locals van anar perdent pes dins les barraques de la mateixa manera que el M.A.I. anava deixant la gestió artística de l’esdeveniment.

Hi han hagut altres iniciatives per als grups locals com el M.A.I. Fest, on els grups associats al M.A.I van tocar en un parell d’ocasions o el Fes-Te Jove, organitzat per la gent del centre juvenil Morralla i on han participat els grups que utilitzen les sales d’assaig municipals.

Ara es torna a parlar de la Mostra de Rock, i sembla que algunes veus apunten a que es desenvolupi amb el model de Fes-Te Jove. Però la Fes-te Jove no es pot considerar la "Mostra de Rock de Blanes", perquè no estan representades totes les propostes del municipi; els mitjans tècnics han estat generalment precaris i els grups s’han de conformar a participar sense rebre cap mena de compensació.

Qualsevol grup de teatre amateur rep diners quan representa en un espai públic un espectacle, però no com professionals. Amb aquests diners poden pagar les despeses que els ha comportat l’activitat i patrocinar futurs espectacles, donar formació als seus membres i poder anar de tant en quan a la capital a veure teatre professional.
Cobrar per tocar (encara que sigui poc) hauria de ser una reivindicació natural de qualsevol músic. Si no, els músics estan patrocinant amb diners de la seva butxaca els seus propis concerts.

En aquests moments, i com alguns de vosaltres ja sabreu, des de Paranoides s’està intentant possibilitar la creació d’una “mostra de rock blanenc als barris”, però l’objectiu d’aquesta no seria consolidar-se com “La Mostra de Rock de Blanes”, si no més aviat ser-ne un complement. Aquest projecte aspira a la creació de nous espais per l’exhibició i a la difusió de la música rock local com un dels eixos de la creativitat blanenca. A més, aquest projecte no neix des de l’administració pública si no de la iniciativa privada.

La pregunta és: quina penseu que seria la millor manera de reprendre la “Mostra de Rock de Blanes”?
Perro Perrú
Perro Perrú

Nombre de missatges : 71
Fecha de inscripción : 06/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Mostra de Rock de Blanes Empty Re: Mostra de Rock de Blanes

Missatge  Motown Dj Mar 12, 2009 3:29 am

En las mismas condiciones en las que se hacía.

Ya que los grupos locales estamos prácticamente fuera de Barraques en los dos últimos años (veremos qué pasa esta vez), lo mínimo que se nos puede ofrecer es un buen espacio donde mostrar las propuestas (nada de en el 5º coño donde no nos vea nadie), un equipo de luz y sonido decente (lo que hubo en el Fes-te jove era quasi ridículo) y una remuneración justa, como apoyo a la cultura local (que la cultura no son sólo sardanas...).

Digo yo...
Motown
Motown

Nombre de missatges : 16
Fecha de inscripción : 07/03/2009
Ubicació : República Independiente de La Plantera

Tornar a dalt Ir abajo

Mostra de Rock de Blanes Empty Re: Mostra de Rock de Blanes

Missatge  zerodB Dj Mar 12, 2009 12:01 pm

A mi me parece correcto diferenciar la mostra de Rock de Blanes y las Barrakes, ya que persiguen objetivos diferentes, según mi subjetiva opinión.

Barrakes: traer bandas del circuito pro para el goce y disfrute del personal mientras las entidades sacan un dinerito para sus actividades.

Mostra: mostrar (valga la redundancia) las propuestas musicales Blandenses para el goce y disfrute del personal.

Ahora bien, no jodamos!... cada año se esconde más la mostra de Rock!...inconcebible! debería invertirse en equipo e infra y las bandas siempre deberían cobrar, aunque fuera poco. Llevan 20 años pagando 300 neur = 50.000 pelas!... que pasa, que a los músicos no les sube el coste de la vida?...y el costo de la vida?

La mostra va pa atrás. Hace 15 años creo recordar que era cojonuda a todo nivel... igual idealizo aquel momento por la lejanía de los acontecimientos y el alcohol que ingerí entonces... sí, seguramente es eso, pero no creo errar en demasía si digo que el evento ha sufrido una evolución "cangrejil" ! Este tipo de evoluciones no son buenas y bien valen algún tipo de reivindicación... hala!, a montar sobre Rocinante y a embestir molinos, Sancho!
zerodB
zerodB

Nombre de missatges : 23
Fecha de inscripción : 06/03/2009
Edad : 47
Ubicació : quién soy?...a dónde voy?

Tornar a dalt Ir abajo

Mostra de Rock de Blanes Empty Mostra

Missatge  vigier Dv Mar 13, 2009 9:53 am

Por lo que a mi respecta, o a mi grupo, tocamos en la Mostra de Rock cuando ésta se hizo en la discoteca Sant Jordi, supongo que sería el año 1999 o 2000, no sé, junto a Clown y Fuera d Tono. Entonces la mostra duró unas cuatro semanas, cada fin de semana tres grupos.
A pesar del encomiable esfuerzo que va a suponer para Nene y demás esta nueva iniciativa en los barrios, la opción, como alternativa, me parece pobre. Creo que habría que apoyar a los chicos de Morralla Espai Creatiu de cara a la concesión de un nuevo local, cosa que creo va bien encaminada y de hecho ya están viendo sitios en el polígono. Una vez que se disponga de ese lugar, que por otra parte, si está alejado mejor ya que nadie tocaría los cojones, se podría organizar ahí la mostra (optando a subvenciones) cada año y sin menoscabo de ningún tipo.

vigier

Nombre de missatges : 6
Fecha de inscripción : 06/03/2009
Edad : 44

http://www.mistura.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Mostra de Rock de Blanes Empty Re: Mostra de Rock de Blanes

Missatge  Jordi HD Dv Mar 13, 2009 12:08 pm

Sabeis que creo se deberia hacer ?

Tan facil como reclamar la partida presupostaria de Barrakes para la mostra de rock local, ya que ellos la englobaron en barrakes para animar mas el cotarro y puesto que ahora nos han desfasado pues nada, reclamar lo que nos pertoca.
Es una idea ke ya se barajó en la ultima epoca MAI, visto el panorama desvincular radicalmente la Mostra Local con Barrakes pero claro, eso es dinero y dolores de cabeza para el Hay-untamiento.

Un espacio, un presupuesto y unas fechas exclusivas para la mostra local y por favor una gestion musical "propia".

Creo en mi humilde opinion la manera mas secilla de recuperar la mostra.
Jordi HD
Jordi HD

Nombre de missatges : 33
Fecha de inscripción : 07/03/2009
Edad : 49

Tornar a dalt Ir abajo

Mostra de Rock de Blanes Empty Re: Mostra de Rock de Blanes

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum